LEUK DAT JE VOLGER VAN MIJ BENT, BEDANKT !!!!!!

zondag 21 februari 2010

WE ZIJN WEER THUIS

HALLO ALLEMAAL
we zijn een paar dagen in Leiden (LUMC)geweest voor de oparatie van mijn oudste dochter
in Mei 2006 heeft mijn dochter een tweede openhartoperatie gehad en is daarbij haar stem verloren
ze kon eigenlijk nog maar alleen fluisteren.
haar ene stemband is verlamd geraakt
vorig jaar April is ze ook aan haar stemband geopereerd en hebben toen eigen buikvet weggehaald en in een stemband gespoten , maar die operatie is mislukt, binnen twee maanden was er al niks meer van over.
dus deze week is ze weer geopereerd en nu met een hele andere techniek.
ze kreeg een roesje om rustig te blijven maar ze was wel helemaal bij kennis
tijdens de operatie moest ze namelijk bepaalde zinnen zeggen .
ze hebben via haar keel een snee gemaakt van ongeveer 5 centimeter om bij haar stembanden te kunnen komen
ze hebben haar slokdarm opzij gelegd om bij haar stembanden te komen
en die ene verlamde stemband hebben ze opgespoten met een speciaal spul
en een 1 of andere matje van hechting gemaakt zodat alles goed blijft zitten
en nog veel meer van die medische dingen
ze heeft nu meer kans om haar stem terug te krijgen maar we moeten alleen afwachten want ze heeft 4 a 5 dagen stemrust
maar de paar woorden die ze sprak klonken erg goed
(heb gehuild van blijdschap)
het was echt een hele zware operatie voor haar
maar nu is gelukkig alles achter de rug


dus dames vandaar dat ik er een paar dagen niet was om een reacktie bij jullie achterlaten
maar dat maak ik nu weer helemaal goed
en kom dus weer geregeld bij jullie langs
groetjes elly

17 opmerkingen:

  1. Wat een ingreep zeg...ze kunnen wel veel tegenwoordig in het ziekenhuis...wens je dochter een spoedig herstel.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Elly

    dat is nog al wat wat een ingreep kan me voorstellen dat je huilt meis ik wens jullie hel veel kracht en stekte toe en een spoedig herstel

    Liefs Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens jullie heel veel sterkte bij dit herstel en hoop op een goede afloop.
    Groetjes,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jee dat klinkt allemaal heel heftig zeg. Heel veel sterkte gewenst
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Elly,
    Wat heerlijk als je dochter weer goed zou kunnen praten.Ik wens jullie veel geluk en beterschap!
    Mijn moeder kan sinds mei 2008 niet praten. Je begrijpt dat ik je verhaal met veel interesse hebt gelezen. Kan je me de naam van de internist geven? Ik zou hem graag eens willen spreken om te kijken of hij iets voor mijn moeder kan betekenen.
    Groeten, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. amaai wat een verhaal en hopelijk slaat het deze keer wel aan wens ze in ieder geval heel veel beterschap en een goed herstel
    grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. joh dat is wel heel spannend geweest dan allemaal hopelijk is het gelukt wens haar heel veel beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Elly, kan me heel goed voorstellen dat je een paar straantjes hebt moeten wegpinken... wat zou het fijn zijn als deze operatie wel een blijvend goed resultaat heeft! Heel veel sterkte en herstel gewenst voor je dochter en uiteraard het hele gezin... Liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje zeg wat een verhaal hoop dat het helemaal goed gaat komen met haar. Wens haar beterschap en veel sterkte voor jullie. De kaarten die je de afgelopen tijd hebt gemaakt zijn ook prachtig.
    groetjes
    daantje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Elly,

    Dat is niet niks zeg. Fijn dat je er voor haar was. Wens haar beterschap en veel sterkte met het herstel. Ik hoop dat deze operatie goed is gegaan en dus haar spraak terug krijgt.

    Groetjes van Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo elly wat heftig zeg, krijg er kippenvel van, wens haar heel veel beterschap zeg, zou je me anders je adres willen mailen dan stuur ik ff een kaartje dat heb ze wel verdient xx christa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je bij haar kon zijn Elly! Ik hoop van harte dat je dochter snel herstelt en dat de operatie gelukt is en de stemband goed blijft!

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wens haar van harte beterschap Elly...wat een tijd hebben jullie achter de rug...heel veel sterkte hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Elly
    wat een nare tijd hebben jullie achter de rug hopelijk komt het nu wel helemaal goed heel veel sterkte voor jullie allemaal
    groetjes lenny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh Elly,wat een vreselijk verhaal zeg.
    Dat geloof ik graag dat je huilde toen ze een paar woorden zei.
    O gohhh ik krijg het er koud van toen ik je verhaal las.
    Mail je adres is even,stuur ik een kaartje naar haar.
    Wat een leed is er toch vreselijk.
    Ik bid er voor dat ze haar stem mag terug krijgen,ohhhh ik hoop het zo.

    Dikke knuffel allemaal,en sterkte.
    Liefs Riet.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi Lieverds,

    Tamara ik vind je een kanjer. En wat ziet het er hoopvol uit. Als ik volgende week maandag weer kom beppen en scrappen . Dan zijn je dagen van niet mogen praten om.
    Wat fijn dat het er goed uitziet voor je.
    en nog fijner om je straks weer te horen praten. Want daar heb je het voor gedaan.

    lieverd nog effen geduld en betershap.

    dikke knuf Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik zit hier ook met tranen in me ogen,
    ook al ken ik jullie niet van de echte wereld, ik leef heel erg met jullie mee,
    je wil je kind voor alle ellende beschremen, maar soms lukt dat jammer genoeg niet, wens jullie heel veel sterkte, geef haar maar een zachte knuf van mij

    groetjes nonna

    BeantwoordenVerwijderen